Counting down ....! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu Counting down ....! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

Counting down ....!

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

15 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo mensen die niet zulk mooi weer hebben als mij ;)

jaja, je leest het goed, de afgelopen maand heb ik hier in london bij elkaar misschien 2 dagen regen gehad, voor de rest alleen maar een lekker zonnetje, of een beetje grauw weer, maaaar droog is droog! het koude windje is alleen wat minder, het is hier ong. 10 /12 graden.

natuurlijk in de afgelopen weken weer veel meegemaakt, veeel gewerkt, je kan wel merken dat het steeds drukker word met kerstfeestjes, diners, en af en toe een grote conferentie.
ook heb ik eindelijk dan de bevestiging gekregen dat ik voor oud en nieuw thuis ben, 27 dec. is mijn laatste dag, en dan heeeerlijk naar huis.. nog 45 dagen ;)

op 5 november is het hier ook een feestdag, dan vieren ze hier dat iemand ergens in 1800 het parlements gebouw NIET heeft op geblazen, nou wat een feest!
komt veel vuurwerk bij kijken, als je wil kun je hier namelijk het hele jaar door vuurwerk afsteken :)
natuurlijk kon ik niet achterblijven en heb dus met een huisgenootje wat vuurwerk gekocht en er gewoon 1 groot feest van gemaakt!
de zaterdag er voor (3nov) had het hotel ook een vuurwerkshow ter ere van deze feest dag, 4000 man kwam kijken, en wat mocht pieter doen.... met 5 graden ( ja savonds is het best koud hier )ballonnen en glowsticks verkopen...! de 2 koudste uren van me leven! dat noem ik nog eens stage lopen, niks managment taken, dure woorden, en strakke pakken, nee ballonnen verkopen, dat word mijn leven! ik heb mijn roeping gevonden! woehoe!

Ook werden alle studenten in het hotel ( op dit moment 5, met mij er bij, waarvan 2 andere nederlanders, een marrokaan en een panamees meisje )uitgenodigd voor een lunch met de GM ( general manager ) om het er over te hebben hoe wij het hebben, of we het naar onze zin hebben, en wat wij zouden verbeteren in het hotel. natuurlijk heb ik even van me af gebeten door te zeggen dat ik te lange uren maak, en dan word er ( zoals altijd hier ) gezegd dat er wel wat word aan gedaan, maar na 2 weken nog steeds geen verbetering gehad.

ik had toen mijn leraar hier was al de teozegging gekregen dat ik naar de ochtend mocht switchen ( 3 weken geleden ) maar dat is ook nog niet gebeurd.
na dit gesprek wel een gezellig diner gehad in de royal air force club in London, waar een klasgenoot van mij stage loopt. zwaaar klassiek, echt mijn ding, zoals jullie weten ;)

ook heb ik deze week bezoek gehad! manon kwam uit kopenhagen 2 dagen langs, om gewoon even te christmas shoppen, en ook even bij te praten..!
heel gezellig gehad, je kan nu ook al echt zien dat london naar kerst aan het switchen is. ( zie de fotos )
ook gewinkeld, een beetje cultuur gesnoven, en natuurlijk de nodige alcoholische versnaperingen genuttigd!
kortom, leuke paar dagen gehad, en nu uitkijken naar het staatsbezoek van me broer en zn vriendin, word natuurlijk net zo gezellig!

met me stage gaat voor de rest ook alles redelijk, nog steeds de zelfde sleur, het zelfde werk, en de zelfde lange ren.
maar zoals jullie hier boven al hadden gelezen ga ik naar de ochtend switchen, meer variatie, meer interactie met gasten, en natuurlijk normale werktijden!


ik hou het hier even voorlopig bij, ik spreek jullie allemaal snel weer, als i kweer thuis ben, en natuurlijk heel veel bedankt voor jullie berichtjes!

Liefs uit London

Pieter

  • 15 November 2007 - 18:31

    Ben / Papa:

    weer een schitterend verhaal, je had schrijver kunnen worden...jammer dat we al geweest zijn, want die sfeerverlichting lijkt me geweldig om te zien. we zullen er nog wel meer zien na het bezoek van maarten&renate.
    zorg ervoor dat je je terugreis TIJDIG boekt ivm.velen die naar huis gaan en/of op vakantie!!!!afscheidsfeestjes kun je wel tijdens de Kerst geven....
    groet'n

    ps. jaimy, ben ik je al weer voor....

  • 15 November 2007 - 18:32

    Tom:

    Ik ben bijna jarig!:D bijna 18 dus kan ik lekker jou een keer weg brengen naar.......

    misschien leuk cadeautje van A&F(A)? haha, nee spreek je snel!

    Tom!

  • 15 November 2007 - 22:55

    Manon:

    haaj lieverd,

    jij bent snel zeg met je berichtje plaatsen!!!
    Nouja ik ben eindelijk ''thuis'', en god wat is het koud hier brrrrr!!
    Ik wou je nog ff bedanken voor de leuke dagen in Londen, Londen rules!!!!
    Ik vond het leuk om te zien waar je woont(nog maar 45 daagjes :D), waar je stage loopt, met wie je om gaat, en natuurlijk Londen!!!
    Lief, je mag trots op jezelf zijn, want ik ben het in iedergeval wel!!!!

    hele dikke kus voor jou, hvj

    ps: binnekort paar daagjes Kopenhagen, ik kijk er nu al naar uit!!! Then its my turn!!!

  • 15 November 2007 - 23:02

    Jaim:

    Hahahahahahaha, ohoh stelletje!
    Pieter, het spijt me dat ik niet meer zo snel ben als voorheen maar dat heb ik vanmiddag wel goed gemaakt met die hele lange lieve sms toch?? :D
    Doet goed om te lezen dat alles goed met je gaat, zorg er nou voor dat er een beetje druk achter komt achter die switch naar de ochtenden want voor je het weet kom je alweer naar huis! ;)
    En 45 dagen is écht niet lang! Dat is 7 zaterdagen, als je daar vanuit gaat is het zo voorbij! Dat is dus 7 keer het spetterende (ahum) uitgaan nog missen in Hengelo. Nog 7 weekenden zonder ons hier, en dat is ongeveer 7 keer 20 biertjes op een avond is 140 bier inhalen met oud&nieuw hahahahahaha! :D
    Hee lieve londense boy, tot snel! X

  • 20 November 2007 - 11:01

    Ineke:

    ha die Pieter,
    Wat ziet Londen er schitterend uit in kertssfeer, geniet ervan want zo mooi kunnen ze het in Hengelo niet!
    Hoe zit het met de hagelslag? Moet je broer nog wat meenemen?

    groetjes Ineke

  • 21 November 2007 - 07:05

    Thea:

    Hey, pietertje. super dat je toch met de jaarwisseling thuis bent. Ik heb gehoord dat de kroegen in Hengelo al extra aan het inslaan zijn omdat jij weer in het land bent. Hoop je spoedig te zien dan. Wens je alvast een "drukke"rustige tijd toe in een gezellige Kerstsfeer.
    Zal aan je denken.

    Witlof, Thea

  • 23 November 2007 - 22:31

    Manon:

    eigenlijk viel het me heel erg tegen maarja moet toch wat zeggen (A)

  • 24 November 2007 - 15:54

    Manon:

    ff voor de duidelijkheid dat hierboven was een grapje!!!

  • 27 November 2007 - 14:36

    Niki:

    Heej Pieter,
    Ik had al een poos geleden gehoord van me tante dat jij in Londen zit en heb je verhalen dan ook gelezen, klinkt ook erg leuk. En helemaal dat je maar 2 dagen regen hebt gehad afgelopen maand. Ik zit voor 3 maanden op Aruba ook voor stage en heb de afgelope maand al iets meer regen gehad, al blijft de temperatuur hier erg aangenaam, en ook genoeg mooie dagen gehad om dat witte kleurtje op onze huid wat bruin te maken.
    Ik lees dat je het er bijna op het zitten, tijd gaat snel he?
    Nou als je mijn avonturen ook wil weten kijk dan op www.lailaennikioparuba.waarbenjij.nu

    Geniet er nog ff van!

    Ayo! (doei in papiaments)

    Groetjes Niki


  • 02 December 2007 - 14:17

    Mary:

    Pieter, Maarten en Renate gezellige dagen samen.

  • 05 December 2007 - 22:31

    Tom:

    dinsdag, 15.15 mijn eerste rijles;) jammer dat je er niet bij kan zijn!

    spreek je snel!

  • 06 December 2007 - 19:43

    Mam:

    Ik heb net de foto's van maarten gezien....mooi met al die kerstversieringen. jammer dat we dat gemist hebben... gaan we volgend jaar kerst samen nog even weer overdoen??!!!
    nog 23 dagen en dan staat de boerenkool voor je klaar!!!
    dikke kus van hier voor daar!!

  • 09 December 2007 - 15:17

    Pauline:

    Wat een leuke sfeervolle foto's ....Dat heb je toch maar weer allemaal meegemaakt! En nu aftellen. Hoera

  • 09 December 2007 - 20:13

    Jolande En Rene:

    je kunt inderdaad erg leuk schrijven.
    als je de laatste paar weken nog leuk werk hebt,dan is het toch gauw voorbij en ga je lekker naar huis.weet je je nieuwe stageadres al?ondanks alles toch een fijne kerst.tot binnenkort

  • 10 December 2007 - 20:06

    Bennie Lansink:

    Hoi Pieter,
    Laatst waren jouw ouders op bezoek en gaven me jou adres voor een bericht. Heb heeft wel even geduurd maar dat komt omdat ik het papiertje met het adres kwijt was geraakt. Maar gelukkig nog op tijd weer teruggevonden. Want anders was het niet meer nodig geweest. Want ik lees uit de vele berichten dat jij met de jaarwisseling weer thuis bent. Met Kerst ben je zeker nog in London. Trouwens ziet er geweldig uit met die kerstversiering. Hoe gaat het verder met de stage. Zit er bijna op. Ben je weer blij naar Holland terug te gaan. Ik las en hoorde dat je ouders en de rest van de familie bij jou op bezoek zijn geweest. Leuk toch. Als je weer terug bent in Nederland wat staat er dan te gebeuren, weer naar school of verder met een andere stageplek. Ik hoor nog wel. Mocht je met Kerst nog in London zijn dan wens ik je hele fijne feestdagen toe. Ook alvast een goede terugreis naar Nederland. Ik zie of spreek je wel weer in Holland bij je ouders. Pieter mocht je nog tijd en zin hebben stuur maar een mail. Mijn adres is
    bf.lansink@orange.nl. Doei
    Bennie Lansink

  • 15 December 2007 - 18:11

    Mam:

    nu nog maar 14 dagen en dan ben je weer thuis!!
    Nog even je tanden op elkaar en dan kan het grote genieten weer beginnen!!
    Wij zijn er klaar voor!!
    tot gauw.

  • 15 December 2007 - 18:46

    Yvet:

    Nog eventjes en dan party in Hengeloooooo! :P
    Werkse nog ff, tot snel Pietertje!
    xx

  • 17 December 2007 - 06:43

    Thea Koopman:

    Hoi Pieter, ik wil je vanuit een vrij koud en donker Nederland alvast een heel fijne Kerst toewensen, zal wel erg druk voor je zijn maar ja, dan zit het er ook echt op. Hoop dat je op tijd voor de oliebollen bent. Gaat toch allemaal wel door he, je bent met Oud en Nieuw thuis?
    Ik wens je veel sterkte en tot ziens in Nederland.

    Witlof (wegens succes geprolongeerd)
    Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 52346

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: