To start with... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu To start with... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

To start with...

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 September 2009 | Zweden, Stockholm

Hey Hey ( das hallo in het Zweeds;))

Maandagmiddag ben ik rond 2 u af gezet door mijn vader op Eindhoven airport! daar stond Jolanda al op mij te wachten, om verder in te checken en uit eindelijk op het vliegtuig te stappen! na anderhalf uur in de lucht hebben gezeten landen we op Stockholm Skavsta ( anderhalf uur vanaf Stockholm, dus waarom ze het zo noemen 'mag Joost weten'!).
vanaf daar hebben we de bus genomen richting het centrum, om vervolgens met onze koffers richting het Sheraton te hobbelen... het was eventjes zoeken, maar uit eindelijk wel gevonden! groot hotel, mooi hotel, nieuw hotel, gaaf hotel!
ingecheckt bij de balie, nog steeds in de veronderstelling dat we 1 nachtje in het hotel zouden slapen en daarna zouden verhuizen naar een appartement.
bleek dat er een hotelkamer is geboekt voor 60 dagen, kortom, we crashen ons verblijf in stockholm in een hotelkamer!
mooie kamers, ik heb 2 aparte bedden met een apart zitje, badkamer etc.
en het ideale is, ik kan alles helemaal over de kop gooien, en als Housekeeping is geweest is alles weer helemaal strak, schoenen op n rijtje, zelfs mijn toiletartikelen zijn gesorteerd en de remsporen uit het toilet :D heheh!

S'ochtends hadden we een afspraak met Pia & Hendrik ( HR & F&B manager) om ons verblijf een beetje door te spreken, een rondleiding te krijgen, en ons de fan-tas-tische kleren aan te laten meten ( mijn London kloffie is er niks bij ;))
S'middags maar Stockholm in gegaan om eens even goed rond te kijken, ik heb geen idee wat er allemaal op de foto staat, maar het ziet er wel goed uit... langs de haven gelopen, oude kerken gezien, mooie parken, overdekte markt etc.

Wel op tijd naar bed gegaan die avond, aangezien wij de komende week ( of weken ) Bij het ontbijt & Lunch gaan werken ( das van 7 tot 3 )!
Eerste dag was n beetje de kat uit de boom kijken, niet veel bijzonders gedaan, maar er valt ook niet echt iets bijzonders te doen... het ontbijt bestaat voor 95% uit buffet ( en de andere 5% á la carte ) dus het enigste wat we doen is tafeltjes schoonmaken, nieuwe couverts indekken en vieze borden uithalen! geen probleem om te doen hoor, alleen de tijden zijn voor mij iet wat vroeg, *zucht*!
daarna komt de lunch, zelfde riedeltje, alleen gaat het wat sneller en is de piek hoger, thats it!
als alles dan klaar is, schoon is gemaakt en is opgeruimd wacht al het personeel netjes tot 3 u tot dat we naar huis mogen, ( ookal is het half 3)

Na een lange dag naar huis gestrompeld, aangezien mijn nieuwe shoes nog niet helemaal zijn ingelopen heb ik wel 20 pleisters geplakt, haha! maar het is allemaal goed gekomen... ff uitgerust, en daarna de stad in gegaan opzoek naar een supermarkt, das een hele optie!

Al met al is het goed te doen hier, ik vermaak me wel, het eten in de kantine is lekker, de stad is mooi, het weer is ( tot nu toe ) aardig, kortom, ik heb niks te klagen.... even zien wat de rest van de weken mij hebben te brengen!

ikhou jullie op de hoogte, en tot snel...!

Hey da!

Pieter


  • 04 September 2009 - 08:35

    Mariska:

    Hey pieter,
    geniet van deze 3 weken, ik lees dat je weer flink wordt verwend...

    Veel plezier..

  • 04 September 2009 - 09:00

    Inge Kamphuis:

    Hé Piet wat leuk een berichtje van je.
    Het ziet er allemaal prachtig uit, maak er wat van en tot horens.
    groet´n oet hengel

  • 04 September 2009 - 13:35

    Ronald:

    Vind t eigenlijk niet kunnen hoor, je eigen collega's de troep die jij maakt op laten ruimen!!Haha

  • 05 September 2009 - 07:27

    Manon:

    Hey mazzelpik!!!!

    Ik ben net terug en lees nu je verhaaltje!

    Jeetje je zit er dus echt al in!!! Wat heb je het super voor elkaar, EINDELIJK!!!!!!
    Ik hoop dat je deze aankomende maand het ontzettend naar je zin hebt aangezien het fucking lang heeft mogen duren!!! Je hebt het verdient!!!!
    Ik bel je in deze dagen want heb je zelf ook heel veel te vertellen en wil jou verhalen horen!!!:D!!!
    Laat ff weten wanneer je precies weer FF terug bent?!?

    Dikke kus,
    Manon

    ps: geniet ervan!!!

  • 06 September 2009 - 06:31

    Hans:

    ola pieter, leuke tussenstap, de taal daar zal wel net zoiets zijn als het taiwanees, werk ze, maar vooral leer en geniet ervan. hans

  • 06 September 2009 - 21:59

    Mam & Pap:

    hey hey!!
    waar blijven de toeristische tips voor stockholm???? Je hebt het hele weekend rondgefietst.....dus.... verras ons!!
    Tot snel... ;)

  • 07 September 2009 - 13:26

    Thomas:

    Hey Pieter,

    Volgens mij heb je het weer getroffen hoor haha!

  • 08 September 2009 - 08:21

    Pauline:

    Hey Pieter,
    bevalt het een beetje in het mooie Stockholm? Kom je wel aan werken toe met al die Zweedse schonen om je heen? Ben benieuwd naar je verhalen en zal ze zeker volgen.
    Suc6

  • 08 September 2009 - 16:29

    Mary:

    hey die Piet,
    Ik wist wel dat ik een hele nette neef had, cq zelfs petekind!!!! wat een supper nette kamer zeg! liefs Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 52348

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: