I know the city, and the city knows me ;-) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu I know the city, and the city knows me ;-) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

I know the city, and the city knows me ;-)

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

09 September 2009 | Zweden, Stockholm

Hey Hey!

Toch maar weer even een berichtje posten, er is ook al weer zoveel gebeurd! haha!

Afgelopen weekend zijn we heerlijk vrij geweest, natuurlijk zijn we na onze ontbijtdiensten ook wel even stockholm gaan verkennen, maar dit weekend was het helemaal raak! Stockholm is officieel binnenste buiten gekeerd.. om te beginnen zijn we zaterdag gewoon stom gaan wandelen, kijken waar we uit komen en zien wat er gezien moest worden aan de zuidkant van Stockholm. eerst naar een uitkijk punt gegaan dat aan de overkant van het water ligt. iets verder op ligt Tradgartgatan,een groot terras wat uitkijkt over de stad...! lekker even gezeten, om vervolgens weer n beetje rond te gaan lopen.. Langs Gambla Stan ( het centrum van de stad, een eiland wat het noorden met het zuiden verbind) heen richting Langholmen ( dat is een ander eilandje tussen noorden en zuiden in ) waar veel natuur is met een paar kleine strandjes..! ook wederom van het uitzicht genoten, gekeken naar de boten die langs kwamen e.d.
over een grote verkeersbrug heen gelopen door een park heen waar een restaurantje zat waar ze Grolsch van de tap hadden, daar moet natuurlijk wel even een productconfrontatie worden gedaan! toen weer helemaal langs de water kant terug gelopen naar het hotel..!
savonds een filmpje gekeken en toen het nachtleven van Stockholm in gedoken... en das best bruisend!

Veeel mooie vrouwen gezien, en op de een of andere manier heeft bijna iedereen hier maatje 36 of kleiner, lang blond haar en een kort rokje aan...een pleziertje voor het oog laat maar zeggen!
de kosten zijn alleen iets minder voor de portomonee, overal moet je bijna entree betalen ( varierend van 8 tot 20 euro), en als je eenmaal binnen bent kost een biertje al gauw 65 kronen ( 6,50) en een wijntje voor Jolanda 105 kronen ( 10,50 !!!)
dus om half 5 met een lege portomonee naar huis gegaan, maar de maag was wel gevuld door een burgertje van de mac! kortom leuke avond gehad, maar in het kader van de recessie bij het stappen alleen water drinken ;-)

Zondags lekker uitgslapen en werd wakker gemaakt door housekeeping.
toen we gedouched en al waren zijn we op een huur fietsje gestapt ( sie staan verdeeld over de stad en kun je zo meenemen en weg zetten!)

we hebben het hele noordelijke deel van Stockholm gezien, van hot naar her gefietst, veel mooie 'aanzichtkaartjes ' gezien, en uit eindelijk door gefietst naar de uitzicht/tv toren Kaknastornet, waar we een mooie uitzicht hadden over de stad! Wij als ervaren nederlanders kunnen wel fietsen dachten we, nou das nog knap lastig als je op zo'n rammel fiets door de stad gaat! fietspaden gaan van links naar rechts, automobilisten hebben het niet zo op 'de tweewielers', kortom, een echte jungle voor fietsers!

TOch maar weer op de fiets gestapt en richting Gambla Stan gefietst, waar we bij Vapiano hebben gegeten, leuk concept, google it;)
heel toevallig stond de Belgische assisent General Manager ook in de rij, dus toen hebben we met hem en zijn vrouw iets gegeten en het over het hotel gehad, wat wel en niet kan enzo.

Maandag was ik ong. 2 u aan het werk bij het ontbijt toen ze mij naar huis stuurde, omdat ik ook maar eens in de avond moest werken... ik balen.. zit ik daar om half 9 sochtends... toch maar gewerkt in de bar die avond, van 16.00 tot 23.00 waarna ik te horen kreeg dat ik de volgende onchtend toch nog ontbijt moest draaien, een leuke verassing dacht ik zo..! ook de fooi was een verrassing de volgende dag, bijna 400 kronen, niet slcht voor n maandag avond toch ?

En nu zit ik hier weer op mn vrije dagje, even te wachten tot Jolanda is uitgedouched en gegeten en dan gaan we de stad weer onveilig maken... prachtig weer buiten, dus word weer n lekker dagje!

ik zal binnenkort weer een paar foto's dr op gooien, die houden jullie tegoed...!


tot snel, Hey Da!

Pieter

  • 09 September 2009 - 10:24

    Tom:

    Broeder,

    mooi verhaaltje, ziet er allemaal gaaf uit daar en hopelijk in de laatste dagen dat je daar zit heb je het nog naar je zin!

    ohja, die vrouwen, ik zou het wel leuk vinden als ik een zweedse blonde schoonzus krijg, dus denk daar maar even over na!

    spreek je snel!

  • 09 September 2009 - 20:53

    Jo:

    Mooi verhaal haha moet erg om je lachen. Ik dacht dat ik al veel wist over je spannende verhalen in Zweden maar als ik dit zo lees valt dat dus mooi tegen..

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je veel onderneemt. Had ook niet anders verwacht van je....

    Geniet nog ff van je laatste dagen daar en ik spreek je vast snel weer op msn en anders zie ik je snel.

    Liefs 'blonde' hehe Jo

  • 15 September 2009 - 21:36

    Mam:

    nog even.... dan weer eventjes thuis!!! Best gezellig :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 52378

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: