Boarding now at gate 33! - Reisverslag uit The Rocks, Zuid-Afrika van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu Boarding now at gate 33! - Reisverslag uit The Rocks, Zuid-Afrika van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

Boarding now at gate 33!

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 Juni 2014 | Zuid-Afrika, The Rocks

Hoi allemaal!

Het mocht weer even duren, maar hierbij weer een update vanuit (nu nog) Australië! Ik leef nog :-)
Ik wacht 'as we speak' op m'n vliegtuig richting Auckland, Nieuw Zeeland!

De reden waarom ik weinig heb gepost is dat ik stiekem niet heel veel beleef! Tuurlijk, op m'n vrije dagen ga ik wel de stad in en geniet ik van het (meestal) mooie weer hier in Sydney, maar de stad is enigszins al verkend.

Wel heb ik enkele weken geleden een mooie dagtrip naar de blue mountains gemaakt; een natuurpark ongeveer een uur van sydney. Na de prijzen te hebben vergeleken samen met een paar andere NLers kwamen we tot de conclusie dat niet de trein, niet de bus, maar het huren van een grote SUV (BMW X3 voor de kenners) de goedkoopste optie was! Tjah, waar kies je dan voor he?:-)
Die zondagochtend vroeg opgestaan om de auto op te pikken en de bergen in te rijden. Gezellig dagje gehad en best wel fijn om even een dagje alleen maar Nederlands te kunnen praten!
Het natuurgebied is enorm groot en eigenlijk is 1 dag veelste weinig. Wij hebben daarom ook maar de toeristische (uitkijk)plekken gepakt, wat al een prachtig beeld gaf van Australische 'grand caynon' en de wereldberoemde 'three sisters'.

In Sydney is genoeg te beleven altijd, maar enkele weken geleden ging het helemaal los! Het VIVID festival was voor 2 weken door de hele stad. VIVID is het festival van creatievelingen, mini concerten en veel, heel veel lichtjes. Het beroemde Opera House was dan ook prachtige verlicht met geweldige animaties, net als de Harbour Bridge en de skyline van Sydney. Prachtig om te zien, maar het trekt enorrrum veel mensen! En mijn werk zit dichtbij het feestgedruis, dus dat was 17 dagen lang knallen! Poeh... Heb ik geweten....(ik ben er achter dat ik de knieën van m'n moeder heb ;-)) maaaar dat levert ook veel geld op, dus dat heb ik ook geweten!(heb ik dat dan van m'n vader, hard werken?;-))

Afgelopen weekend heb ik mijn laatste dienst bij The Morrison gewerkt, waar ik met een goed gevoel op terug kijk. Ik heb weer nieuwe ervaringen op gedaan op gebied van hospitality en nog nooit zoveel (gratis ;-)) oesters gegeten! Ook m'n wijnen cocktail kennis kunnen opkrikken. Al met al dus een mooie ervaring!
Na de nodige afscheidsfeestjes heb ik de laatste dagen in Sydney (voor nu) lekker relaxed vertoeft in m'n huurhuis. Ook geen straf na lange werkweken!

Ook het WK is mij niet ontgaan. Helaas worden de wedstrijden om 02.00/05.00/08.00 voor mij uitgezonden, wat af en toe erg lastig is als je en lange dienst hebt gehad.. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik, ondanks het prachtige voetbal, bijna in slaap viel bij NL-Spanje. De wedstrijd begon dan ook om 05.00...
De wedstrijd tegen Australië was ook erg leuk om te kijken omdat het een mix van Nederlanders en Australiërs was.. Uiteindelijk trokken wij aan het langste eind dus dat was ook erg fijn!
NL-Chilli heb ik gewoon gemist omdat ik te moe was na m'n afscheidsborrel die om 18.00 begon.... :-)

Nu staat er een nieuw avontuur voor de deur: Nieuw Zeeland! Ik ga een kort maar krachtige rondreis over het Noordereiland. Ik ben erg benieuwd wat ik ga mee maken.
Daarna ga ik de oostkust van Australië beleven met Sabrina die overkomt uit NL!
En uiteindelijk ga ik met Bianca rondreizen in Thailand en Maleisië... Heerlijk!

Ongetwijfeld ga ik herinneringen maken voor het leven!

Bedankt voor alle berichtjes van de vorige keer, ik beloof dat ik de komende tijd wat meer zal posten :-)

Liefs,

Pieter :-)

  • 26 Juni 2014 - 07:15

    Jaimy:

    Pety! Kreeg ik zowaar opeens een update in m'n mailbox :-) Fijn dat je nog leeft! En wat een heerlijke avonturen beleef je. Heel veel plezier de komende tijd! x Jaim

  • 26 Juni 2014 - 08:55

    Manon:

    Eindelijk weer!! Leuk om je verhaal weer te lezen! Have fun in New-Zealand! Ik hoop dat je ook wat warme kleding hebt meegenomen (zoals ik aangaf) want wanneer je het hele rondje doet ga je ook wat hoger de bergen in en daar is een t-shirtje met een dun vestje niet helemaal genoeg:-).
    Paar mooie punten:
    -Lake Taupo
    - Mount Whakapapa
    - En have fun in Roterua (je snapt wel waarom als je er bent :))

    Dikke kus XXX

  • 26 Juni 2014 - 12:45

    Bianca:

    Heeel veel plezier bij 'the next step' van je reis!
    Bangkok komt steeds dichterbij, ik kan niet wachten!!!:-)
    Enne.. Stoertje.. Veel plezier morgen tijdens je bungeejump.. Aaah!
    Dikste kus!

  • 26 Juni 2014 - 23:02

    Thea Koopman:

    Nou Pieter, werd ook wel weer een keertje tijd hoor, was al bang dat je het niet leuk had. Wat sneu, de knieën van je moeder, ik denk dat zij niet zo,n reis kan maken dus geniet er maar van nu het nog kan. Werk niet te hard, doe dat maar als je weer terug bent. Geniet en have fun. Denk aan je, knuffel van mij.

  • 27 Juni 2014 - 00:07

    Ben:

    Na een periode van superhard werken en oesters slikken is het genieten van weer een ander deel van NL / Zeeland Haha/ wel heel erg lekker !!! Kun je mooi je verdiende fooien opmaken ..... Hou nog iets over voor je trip met Bianca, anders wordt het weer -3sterrenhostels.....
    Denk aan je knieën , op die van je moeder let ik wel..... Geniet !!!! En : controleer je touwtje bij bungy ! En anders zwemmennnnnnnn

  • 27 Juni 2014 - 00:23

    Mam:

    Wat is er mis met mijn knieën?????
    Geeft niks hoor!
    Have fun, stuur af en toe een fotootje of berichtje....
    Eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers op je.
    Maak er wat moois van daar!!!
    Enne....geen Maori tattoo!!!!
    Dikke knuf en tot snel


  • 27 Juni 2014 - 16:38

    Denise:

    Hi Pieter!

    Bianc stuurde me jouw waarbenjij.nu door. Heb al je verhalen terug gelezen en wat kun je leuk schrijven zeg! Wel veel blijven doen nu he, vind t altijd super leuk om te lezen! Ik blijf je volgen en heel erg genieten op je reis door Nieuw-Zeeland!

    Liefs Denise

  • 30 Juni 2014 - 21:52

    Jan Luursema:

    Leuk een update te lezen. Iets meer schrijven is ook voor later leuk! Veel plezier in Nieuw Zeeland. Groeten Jan Luursema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 52332

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: