Special Work Edition! - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu Special Work Edition! - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

Special Work Edition!

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

10 Februari 2010 | Taiwan, Kaohsiung

Hallo Beste mensen!

( op speciaal verzoek een 'werk editie')

wederom toch maar weer eens een berichtje plaatsen, tjah, het schiet er af en toe wel eens bij in maar sinds ik al mijn school opdrachten heb ingeleverd, sta ik op pauze....!

Mijn Casa Fontane project staat momenteel ook even stil, mijn HOE List ( Hotel Operational Equipment ) ligt bij purchasing en die moeten hem nu gaan checken op evt. fouten en als ze vragen hebben over bepaalde producten word er contact op genomen met mij.. en dan zien we wel wat er binnen komt...!
ik heb in ieder geval super mooie 'equipment' bestek, gaaf zwart bestek, mooie villeroy & boch borden, en prachtige lounge setjes voor op onze patio! het is wel raar om in eens zo'n ontzettende verantwoordelijkheid te krijg als 21 jarige student, ik smijt namelijk met duizenden euro's over de balk ( wel onder supervisie hoor ), maar het is zeker leuk om het eens mee te maken!
zodra alle bestellingen zijn geplaatst en de leveringsdata zijn bekend zal ik beginnen met recruitement ( personeel aannemen).
Het is natuurlijk van belang dat het personeel dat word aangenomen binnen mijn concept plaatje past... uitendelijk word al dit nieuwe personeel ook nog getraind en dan moeten ze klaar zijn voor de opening van Casa Fontana! nu alleen kijken of ik die uberhaupt ga mee maken, straks meer hier over ;)

Verder heb ik eergister ook mijn cijfers terug gekregen van school, ik moest in totaal 3 opdrachten maken; in assignment 1 heb ik een opening manual geschreven, wat er allemaal zo nodig is om de In Room Dining te openen ( denk aan FF&E, HOES, Budget, Staff, Check Lists etc ).
in Assignment 2 heb ik het over mijn professional product gehad, dat is dus mijn training! alle planningen die ik heb gemaakt, het training materiaal, en de bronnen die ik heb gebruikt zijn hier in op genomen. uiteraard had ik ook bewijs last nodig, dus heeft Jolanda een paar filmpjes gemaakt van mij terwijl ik Engelse les geef, een rollenspel analyseer en hoe ik mijn normale training doe.
In Assignment 3 heb ik een zelf reflectie moeten maken over mijn periode hier zover, ik ben begonnen in het begin met een nul meting van mezelf, en daar heb ik op het eind een ( hoe kan het anders ) een eind meting gedaan om te kijken of ik echt wat heb op gestoken!

Al met al ben ik er dus wel even druk mee geweest, maar het was het waard.... want.... ( trommelgroffel )

ik heb 2 x een 9 gehaald en dikke V! wat wil je nog meer, ik vind zelf dat ik die studiepunten dik heb verdiend! nu de laatste dagen nog doorkomen hier ( wat zeker wel gaat lukken hoor ;))

Nu de wat mindere gebeurtenissen hier in het hotel, het kan natuurlijk niet altijd feest zijn!
Vorige week Donderdag is onze General Manager vriendelijk verzocht een ander hotel te gaan zoeken om dat de eigenaar van E-da World hem helemaal zat was en hem zag al blokkade voor de opening van het hotel. Chairman Lin ( das zijn naam ) heeft een verzoek ingediend bij IHG voor het veranderen van GM.
Het enigste wat Gert ( GM ) tegenhield om het hotel open te doen is de veiligheid... volgens hem was de veiligheid niet goed, en waren bepaalde cruciale delen in het gebouw nog niet volledig afgebouwd.

Nog geen dag later horen we s'ochtends vroeg dat er iemand van de beveilging zoek is... niet veel bijzonders, maar tijdens de lunch is hij nog steeds niet terug en dus word er gezocht naar de beste man..
achteraf blijkt dat hij een lift deur heeft geopend ( waar hij geen licensie voor had maar toch moest doen van de Grote Baas ) en zonder te kijken in de lift te stappen, en dat moet je niet doen! hij is van de Lobby floor naar P4 gevallen ( dat is 4 verdiepingen) onderin de liftschacht zijn metalen palen/pinnen geplaatst om de lift evt. te stoppen als het fout gaat.. De beste man is hier opgevallen en men zegt dat hij niet direct dood was.. maar omdat hij 4 uur in deze benarde positie heeft gelegen is hij naar alle waarschijnlijkheid dood gebloed... tjonge jonge, en dan merk je hoe een sfeer kan omslaan onder het personeel... en dan krijg je het complete plaatje te horen... ouders net gescheiden, deze jongen was enigskind... tuuurlijk! kan er ook nog wel bij...

Ook is de Grote Baas het helemaal zat met het uitstellen van de opening van het hotel en heeft even goed met zn vuist op tafel geslagen zodat het hotel 20 febr. open moet..:| woow, das ineens snel... en het klote er aan is, dat betekend geen chinees nieuwjaar vakantie voor mij... dus geen cambodia! GEEN CAMBODIA! fuck zeg, das echt wel eventjes jammer...
als je het van de andere kan bekijkt, maak ik in ieder geval de opening van het hotel mee, maar kijk niet hoe...
Sales & Marketing gaat geen bekendheid geven hieraan, de Keuken zal geen top buffet neerzetten maar alles uit potjes en blikjes gaan koken... waarom hoor ik jullie nu denken...

ten eerste zodat er niet echt mensen komen omdat de mening van het hotel management nog steeds is dat we meer tijd nodig hebben en dat zo krijgen... en het buffet zal als wij er allemaal echt voor klaar zijn, echt top er uit zien! en dan kunnen wij alsnog tegen de Chairman zeggen dat wij stiekem gelijk hebben... wat een grapjas is dat toch ook... zucht..

Ook is er gister bekend gemaakt dat er H1N1 heerst onder de collega's, vandaar de rare foto met het mondkapje... dat moest iedereen dragen om zo H1N1 niet te verspreiden... iedereen moest ook gelijk naar het ziekenhuis, helaas was dit niet echt georganiseerd dus ze waren nog al verrast in he ziekenhuis! toen werd er verteld dat als je geen sympthomen had je naar huis mocht gaan, maar toen achteraf bleek dat er 2 toch GEEN sypthomen hadden maar wel een vorm van H1N1 zijn Jolanda en ik toch maar even gaan testen... krijg je zo'n ontzettende wattenstaaf in je neus, kriebel kriebel, en een half uur later de uitslag... gelukkig negatief.. ( das duspositief voor mij ;))

Nou, verder hebben we de Spanjaarden ontvangen hier, en als ik zo her en der om me heen hoor, moeten ze zich eerst eens leren gedragen en de verwachtingen maar eens proberen waar te maken... want deze jongens hebben een slechte start gemaakt.. ik zal er niet verder op in gaan maar ben benieuwd of ze het volhouden tot augustus hier ;)

de weekenden zijn rustig, af en toe een beetje winkelen, terrasjes pakken en genoeg genieten van het weekend en het prachtige weer hier!( 28 graden, en het word weer warmer!!)
kortom, ik vermaak me nog steeds uitstekend, maar ben ook wel blij als ik over iets meer dan 70 dagen weer lekker thuis ben...!

Iedereen bedankt voor de 'tekens van leven ' die ik heb gekregen,zowel over de post ( o.a Rene & Jolanda, Papa & Mama, Mary & Han etc. )als via de mail en deze site, word erg gewaardeerd hierzo!:D

De foto's die hier bij zitten zijn allemaal wat ouder maar heb ik op aanraden van Jorieke toch maar even gepost...! je ziet o.a de eerdere trainingen, pieter op het strand, pieter met mondkapje etc.

Greeeeetingsssss

Pieter

  • 10 Februari 2010 - 10:06

    Thea Koopman:

    Hallo Pietertje, ben blij te zien en te horen dat er ook echt wordt gewerkt daar in verweggiestan. Kreeg bijna de indruk dat er alleen werd gefeest. Op zich is dat niet zo erg natuurlijk maar als je straks terug bent mag je het werken toch niet zijn verleerd. Hier in dit koude kikkerlandje moet er gewerkt worden om warm te blijven. Gelukkig heb je geen last van heimwee en vermaak je jezelf nog prima. Hier is alle oke, we maken een flinke winter door. Veel sneeuw en heel Nederland ligt plat. Af en toe wel leuk om te zien maar van mij mag het ook warm water gaan regenen. Verlang naar de lente zo onderhand. Heb jij geen last van, jij rolt straks zo weer in de zomer hier. Zou zo zeggen goad goan en witlof Thea

  • 10 Februari 2010 - 18:29

    Toon En Inge Kamphui:

    Hallo Piet, fijn weer iets van je te lezen. In Nederland alleen maar sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. We balen er gewoon van, de temperatuur bij jou mag ook wel weer in Nederland. Wij tellen de dagen ook om je weer te zien. tot horens, groetjes Toon en Inge

  • 10 Februari 2010 - 23:09

    Pap:

    hoi kanjer, gefeliciteerd met de geweldige cijfers !!!KLASSE (heb je van je moeder...)
    TIP? als je met Chinees nieuwjaar niet naar Cambodja kunt, waarom dan niet ergens in April, vlak voor je weer naar NL komt.....
    groet'n uit ons kikkerland, temperatuur ca. 35graden lager dan bij jou...
    ps morgen is Thea jarig(ik drink jouw borrel er wel..)

  • 11 Februari 2010 - 07:50

    Manon:

    Hey lieverd!!!

    Ik ben trots op je hoor! Je doet het toch maar! En op zich best wel vet dat je opening meemaakt! Kan je ook nog je ei een beetje kwijt over hoe het er straks aan toe gaat met de klanten (vet toch?!).
    Daarnaast geniet nog maar lekker volop, vooral van het weer want het is wederom koud,wit en had ik al gezegd koud??

    Mis je wel, en zie je snel (als in een paar maandjes :D).

    Dikke kus,
    Manon

  • 11 Februari 2010 - 11:22

    Mam:

    soeperrrrr!!!
    Goed gedaan jongen....
    Net als pap ben ook ik apetrots op je!
    Ga door met genieten van alles daar en tot skype!
    knuf.
    ps. ook ik zal bij Thea een borrel voor jou drinken!! haha.

  • 11 Februari 2010 - 20:47

    Wim:

    Hey kerel!

    Die man haalt gewoon weer ff geweldige cijfers! Uiteraard dik verdiend natuurlijk! Je moet het toch maar even doen hoor.. Ik hoorde allemaal alweer gemengde verhalen dat je weer thuis zou komen? Nu hebben we tenminste de bevestiging dat je nog '' maar '' 75 dagen blijft..

    Hier is alles ok! Ik ben de sneeuw nu ECHT zat! Maarja, nog ff volhouden!
    Binnenkort nog ff skypen om weer ff bij te babbelen!

    Grtz
    Wim

  • 12 Februari 2010 - 18:44

    Mary:

    Ha die piet, ik heb van je trotse moeder al gehoord hoe het met je gaat.Natuurlijk ben ik als peet tante ook vreselijk trots, alleen hoop ik dat je niet naast je schoenen gaat lopen. ha ha ha,. Ik hoop dat je het nog een tijdje naar je zin hebt daar en maak er nog iets van.
    Groeten van ons allen en een zoen van Mary

  • 14 Februari 2010 - 10:52

    Pauline:

    Wat een ontzettend goed resultaat! Maar van jou had ik eerlijk gezegd niets anders verwacht.
    Hier ligt voor de zoveelste keer weer sneeuw en ook de vogels krijgen het nu wel heel moeilijk. We hebben op dit moment zelfs een fazant in de tuin die naar eten loopt te zoeken...
    Nee, dan maar liever naar de tandarts in Taiwan...... ;-)

  • 18 Februari 2010 - 15:55

    Tom:

    Kerel wel weer alles daar goed regelen... wordt weer eens tijd dat je naar huis komt man, het is hier best rustig in huis en ik heb al heel lang geen bolognese chips gezien(de vieze geur doet me positief denken aan jou:p)

    maarja, ik en pap gaan sraks weer richting de plaatselijke FC om ze maar even langs werder bremen te schreeuwen!

    Chill'out brother!

  • 18 Februari 2010 - 23:11

    Mam:

    waarom staan er wel leuke foto's op hyves van je trip(je) naar dat eiland.... en niet hier???
    ik heb geen hyves.....
    fct heeft trouwens wel gewonnen!!
    knuf en kus van hier!!!

  • 03 Maart 2010 - 15:59

    Ruby(mamma Jaimy):

    Hoi Pieter !!

    Sprak net jouw lieve moedertje bij Sanders!
    Lekker even bij gekletst en weer helmaal op de hoogte van alles!!Ben je toen even gaan zoeken bij de reisverslagen en zodoende kwam ik jou tegen.Het leek me wel even leuk om een reactie te plaatsen aangezien ik je al zo lang ( via jaimy ) ken.
    Ja,ja, kleine kindertjes worden groot !!
    Wat maak jij allemaal mee zeg, geweldig !!En wat een verantwoordelijkheid komt er op jou af !!
    Bij deze natuurlijk van harte gefeliciteerd met je fantastische cijfers,klasse !!
    Ook leuk om die bijgevoegde foto's te zien, zo beleef je het toch wel even anders !
    Ik wens je verder heel veel succes met alles en voor straks een behouden thuiskomst !!

    Groetjes,
    Ruby

  • 05 Maart 2010 - 05:52

    Hans:

    hallo pieter,
    proficiat met je prima cijfers is een goede start! en leuk dat je schrijft over al je werk, interessant.
    is het complex inmiddels geopend ?? de omgeving verkennen (als cambodja etc) moet dan maar later gebeuren. je hebt nog de tijd.
    geen last van deaardbeving 6.4 gehad ? iets gevoeld? hier is iedereen sterk onder de indruk van de zware klappen in chile, maar ook hier in ecuador trilt het nu regelmatig, gelukkig hier geen zware schades, wel zijn 8 grote palmbomen voor mijn flat in manta uit de grond gerukt door de zee (uitvloeisel van tsunami in chile), dus het blijft wel spannend, je weet nooit....
    nog heel goede laatste weken gewenst daar !! hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 52381

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: