Experiencing the real Taiwan - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu Experiencing the real Taiwan - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

Experiencing the real Taiwan

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 Oktober 2009 | Taiwan, Kaohsiung

Lieve mensen,

Het is weer een tijdje terug, maar nu toch maar weer een nieuw berichtje plaatsen, aangezien ik echt niet stil zit hier in Taiwan, af en toe heb ik zelfs het gevoel dat ik tijd te kort kom zelfs! ( jaja, zo erg is het al ). Dit heeft dan wel weer betrekking op mijn vrije tijd.. op het kantoor werk ik gewoon aan mijn powerpoints, en daar heb ik genoeg tijd voor!

Vorig weekend zijn we Zaterdags eerst naar het hotel gegaan om alles eens even goed te bekijken. We waren hier nog steeds niet geweest om dat Gert eerst zeker wilde weten of onze verzekering voor elkaar was ( dit omdat de bouwplaatsen hier niet zoals in Nederland zijn….)
Je komt er van alles tegen! Gammele bamboe steigers, elk hoekje word als toilet gebruikt ( en dat ruik je op afstand!!!) en zeer tegenstrijdige dingen. De marmeren vloer in de lobby bijvoorbeeld… die ligt er al lang en breed in, terwijl ze nog steeds bezig zijn bouwen en breken… das heeeeel jammer van je vloertje, maar dat maakt ze hier weinig uit.
Ook wist Gert ons te vertellen dat de grote kroonluchter die eigenlijk in de lobby zou worden gebouwd bijna af was, toen de grote baas langs kwam… die vond het toch maar niks, hij hield meer van fontijnen…. Zo gezegd, zo gedaan, slopen maar!
Het hotel zelf is echt inmens, het duurt zo’n 15 min. om van de ene naar de andere kant te komen ( en dit is weer een struikelblok voor roomservice, want hoe server je je biefstukje mooi medium rare als je eerst nog 15 min. moet lopen! Iets wat dus nog onderzocht moet worden… door mij :)!
De kamers zijn allemaal mooi ingericht, alleen we in chineze stijl… du seen mooie glazen lamp op je nachtkastje die met goud is afgewerkt enzo…. Enig… maar niet voor mij… of wat dacht je van een door voor de wc in de badkamer? Tjah, over echte privacy gesproken!
Ook zitten er op de 8ste verdieping 4 prachtige kamers! Ruim opgezet, mooie badkamer, helemaal goed… enn! Een groot dakterras met een onwijze Jacuzzi er op! hier kun je dus ( als je aan de geode kant zit ) genieten van een zonsondergang in de valley! ( zit je aan de verkeerde kant kun je naar mensen in het reuserad zwaaien aan de overkant, haha!!)

En natuurlijk werd e rook weer gestapt op Zaterdag avond… best grappig als je binnenkomt en je bent ECHT de enigste Nederlander ( samen met Jolanda dan ). Dan word je pas ECHT aangekeken! Best leuk, maar het irriteerd ook op den duur..

Zondag zijn we naar Lotus Pond geweest. Dat is een meer in het noorden van Kaohsiung waar 22 verschillende temples staan die allemaal verschillende goden aanbidden.
Echt gaaf om te zien, het ‘echte’ china laat maar zeggen, de kitcherig heid, de velle kleuren en de karakters die overall op staan gekalkt! ( zie foto’s )
Savonds lekker pizza gegeten in een complete roze restaurant ( op verzoek van ……) laat ik het zo zeggen, de pizza was lekker …;-)



Door de weeks lekker gewerkt, gaat allemaal helemaal zn gangetje, kan goed opschieten met alle collega’s, en word ook gewoon niet aangekeken als stagaire ( en das best fijn )!
Woensdag waren wij uitgenodigd om mee te gaan naar de bioscoop… the ugly truth een chickflick ( das vrouwenfilm in het engels ;))
Nu had ik het voorfilmpje al gezien en had er niet echt veel zin in, en aangezien de bioscoop toch in een inmense shopping mall zat, ben k maar even wezen shoppen voor een paar essentiele dingetjes, en ik had ook nog een knipbeurt nodig, dusk on ik dat ook hier mooi doen ( 2 euro, jaja, echt waar!)
Begin ik bij de eerste winkel voor sportschoenen ( jaja, nieuwe hobby, hardlopen, kan op de universiteit op een echte baan!) daar ging de communicatie een beetje beroerd omdat het meisje geen word Engels sprak… en dan doet mijn creditcard ook nog kut!
En dat vond het meisje erg! Oef, stond even peentjes te zweten… maaaar, om het goed te maken heeft zee r een gratis pet bij gedaan! ( en dit is nog maar het begin)

Volgende winkel… kaki broek voor me werk… even aanpassen, zat he-le-maal goed volgens het meisje, tjah dat zou ik ook zeggen…. En dan krijg je ineens 15% extra kassakorting… waarom weet ik nog steeds niet ?! maar das toch leuk mee genomen… in de pocket, broek voor een tientje!

En als klap op de vuurpijl stond ik even casual shirtjes te bekijken, komt de verkoopster naar mij toe hobbelen… of ik het even wilde aanpassen… tuuuurlijk wil ik dat..!
Maar toen vroeg ze ook nog of ik andere kleren wilde aanpassen, gewoon… denk ik ?!
Ondertussen warden de buurwinkeltjes opgetrommeld om naar mij te komen kijken ( echt waar). Deze waren voorzien van mobieltjes met camera’s en andere foto genererende machines om mijn eens vast te leggen op de gevoelige plaat. Wat een sensatie, een blanke man in de winkel! Dus toen was ik 4 telefoonnummers & msn adressen verder en wilde ik even betalen voor 2 polo’s die ik had uitgezocht…
Hoefte dat ook nog niet eens! Ik stond echt met me bek vol tanden… ik denk dat dat met andere woorden betekende of ik het een keer in natura kan terug betalen ( tjah, zo ga je denken als mensen gaan vragen of je getrouwd bent, hoe oud je bent, of je dan evt. Een vriendin hebt, en of je 100 x op de foto wil)
Vriendelijk bedankt natuurlijk, maar of ik er ooit terug ga weet ik niet… t was best gezellig, maar daar blijft het dan ook maar bij denk ik !

In het weekend ook weer lekker druk geweest, vrijdag avond met collega’s uiteten geweest en daarna de kroeg in….! en als het gezellig is blijf je hangen, en dan word je uitgenodigd door je grote baas om naar een club te gaan…tuuurlijk! Gezelligheid!
Sta je 10 min. binnen, verdwijnt de grote man in 1 x! blijkt hij gewoon met zn sjikke harses in de taxi te zijn gestapt en naar huis gevlucht te zijn! Hahah

Zaterdag naar KTV gegaan ( das een karaoke bar ), die heb je hier in overvloed!
Helaas waren de mannelijke collega’s niet in grote getalen op komen dagen, dus ben ik met 7 dames een prive kamer in gedoken om….. ja precies! Karaoke te zingen!
Heeel grappig! Het is als het waren een groot flat gebouw met kamers van ong 8 m2, waar een goed geluidssysteem in zit & een beamer hangt, en jij je favoriete nummertjes te hore kan brengen! 3 uur lang vol gehouden (wat een kippen hok zeg!)

Ondertussen zijn er al 3 afgevallen, en zijn we met de rest gaan bowlen…! Mijn persoonlijke record verbroken, 5 strikes in a row ( jaja, wederom echt waar!!) en 183 punten in total behaald! En daar mag je best trots op zijn!

Savonds gegeten op de Night market… en dan is het best makkelijk als je taiwanezen bij je hebt die je vertellen wat je in je mond stopt… allemaal wel super lekker, gefrituurde zoet aardappel, soort van mini loempia’s, papaya milkshake, inktvis op een stokje, prachtig, lekker gekruid, kortom super:)
Ook kon je hier veeel spelletjes doen, met een 9 mm geweer ballontjes kapot schieten, visjes vangen die je later mee naar huis krijgt, of met een bal papier uit een rekje gooien om zo prijzen te winnen! Als ze dit soort markten in Nederland zouden hebben was bijna alles illegal geweest, dus ARBO, ga ff lekker niet op vakantie naar Taiwan, want dit is echt wel gaaf hoor!

Zondags met de MRT ( metro ) richting Cijin Island gegaan. Dit is een schier eiland voor de kust van Kaohsiung. Je komt er met een klein veerbootje waar van alles op gaat, scooters, dieren etc. en natuurlijk weer als attractie moesten we weer op de foto, maar dit keer was het Jolanda’s beurt, hehe!
Het veerbootje vaart recht door de vaargeul van de haven van Kaohsiung ( de op 6 na grootste haven ter wereld) en das best eng als de olietankers van links en rechts komen, en jij op een gammel bootje zit!

Uiteindelijk aangekomen lekker rond gelopen, weer mooie marktjes met veeeel eten en verse vis ( dat is waar het eilandje bekend om stond ) en dit hebben we dus maar eens uitgeprobeerd! Restaurantje uitgezocht… hier stond een grote tafel buiten met veel ijs er op, waar ook vis tussen lag. Je wijst wat aan, het word zo voor je gepakt en klaar gemaakt, verser kan ook echt niet. Wel spannend hoe het eind resultaat er uit ziet, maar heerlijk gegeten! En het was ook nog niet eens duur, du swat wil je nog meer?!
Savonds zijn we naar de bioscoop gegaaan, A Perfect Getaway… als hij al draait in Nederland is het zeker een aanrader! Savonds lekker naar huis om vervolgens nog eventjes te skypen met me tante die op het 25 jarige huwelijk van die papa en die mama waren! Volgens mij hebben hun het ook leuk gehad daar!
en daarna lekker naar bed…. Nu zit ik hier op me werk nog eventjes lekker dit verhaaltje te typen, ik heb nog een paar minuten en dan pak ik lekker de bus, gaan we eten bij city light ( het restaurant waar we elke dag genieten van culinaire hoogstandjes zoals pasta met seafood, of rijst met rode wijnsaus, goed te doen dacht ik zo!)
daarna nog even een paar geode rondes doen op de hardloop baan en dan zijn we er al weer door heen!




In de categorie ‘ weetjes’ deze week:

- Iedereen hier altijd ja tegen je zegt, ook al bedoelen ze nee?! Bijv. je zit in een taxi, zegt waar je naar toe moet, dan kijken ze je raar aan, maar zeggen toch ja… en dan rijden ze maar wat… gelukkig weten wij dan alsnog de weg…. Grapjassen!
-ze hier ook een soort van pruimtabak hebben in de vorm van noten o.i.d?als je er op kauwt slaan je tanden vies rood uit en dan moet je het uitspugen, maakt niet uit waar, op tapijt of wat dan ook… ziet er appetijtelijk uit!
-Het eten van kat en hond hier toch echt wel verboden is!
-Overal waar je komt word je temperatuur gemeten omdat ze hier nogal paranoïde zijn voor H1N1? En als je 2 keer kucht je gelijk een mondkapje voor krijgt, voor het geval dat..?!
-Wintertijd hier niet ingaat? Dus het is nu 7 u verschil tussen Nederland en Taiwan?


Nou….!wederom leuk dat jullie mijn verhalen allemaal volgen, helemaal super! En natuurlijk even een berichtje achter laten he ;-)

Tot op skype, mail en de andere communicatie mogelijkheden!


Pieterrrr :)

  • 26 Oktober 2009 - 13:29

    Jaim:

    hahahahahahahahahahahahahha pieter ik lig echt in een scheur om je verhaal in de shoppingmall, wat grappig! pieter hot new taiwanees male model yummie ;) enjoy!! x

  • 26 Oktober 2009 - 22:15

    Die Papa En Die Mama:

    ik heb je al wat bijgepraat over het feest..we hebben aan velen je site doorgegeven... dus .. er komen veel berichtjes voor je.. verwachten we!!!
    owja... de type-fouten van de chineze computer zullen we voor lief nemen!! hier spreekt juf mama...

  • 26 Oktober 2009 - 23:18

    Die Papa :

    een heel leuk feestje gisteren met familie en vrienden, jammer dat je er niet was!!!maar, zoals beloofd, als je terug bent, volgt er nog een gezinsfeest....
    blijft staan: al iets verder met onderzoek naar mogelijkheden om ons te ontvangen???
    groet'n

  • 27 Oktober 2009 - 10:29

    Maarten Korsten:

    Hé Pieter,
    Ik heb deze site van je eens even doorgespit en ik kom tot de constatering dat je inmiddels ook al een aardige wereldreiziger bent! Mooie verhalen over andere culturen.
    Ik vind voornamelijk je berichten uit Thailand interessant, ik ga in Februarie naar Singapore, het zal niet heel veel op elkaar lijken maar toch.
    Hoe heb jij Stockholm ervaren? Eigenlijk hadden we daar even moeten meeten voor een pilsje, maarja jij was volgens mij ook alweer weg toen de hectiek van de aankomst voor mij een beetje verdwenen was.. Ik zit er iig nog tot eind Januarie!
    De foto's die je gemaakt hebt van Stockholm komen mij dan ook erg bekend voor!
    Anyway, succes daar en we zien elkaar vast nog wel een keer om de zaken te bespreken ;)
    gr Maarten

  • 27 Oktober 2009 - 12:36

    Thea Koopman:

    Hoi Pieter, ik hoorde dat je weer in verwegistan zit. Je verhalen lezend begrijp ik dat je de draai inmiddels gevonden hebt. Als je van al dat lekkere eten dat je daar doet de recepten nu een doormailt dan kunnen wij ook een beetje meegenieten. Goed plan?
    Wens je veel plezier en tot de volgende brief.
    witlof Thea

  • 29 Oktober 2009 - 04:52

    Hans:

    hola pedro, en hoe gaat het met je chinees??? ik geniet van je schitterende ervaringen, veel aandacht van de meisjes, heerlijk eten, strand, rondreizen, etc. en wat doe je voor je stage? veel plezier! hans

  • 29 Oktober 2009 - 12:52

    Manon:

    Hoi buuur!! haha, leuke verhalen hoor! Mooi dat je het zo naar je zin hebt! regel je ook een gratis shirtje voor je buurmeisje? haha. heel veel plezier verder, en wie weet skypen we binnenkort. xxx

  • 31 Oktober 2009 - 21:14

    Sven & Yvet:

    Hejj Pieter!

    Hoe gaat ie man! Zo te lezen en zien vermaak meneer zich wel daar!
    Mooie foto's man:) Schijnt de zon nou nog veel of heb je nog niet echt aan je bruine kleur kunnen werken?;)
    Stage bevalt goed dus, je zou bijna denken dat je daar niet eens meer tijd voor hebt met alle verhalen van wat je allemaal gedaan hebt! We zijn wel benieuwd hoe het hotel er (tot nu toe) uit ziet hoor... En hoe groot je fanclub is natuurlijk als je weer thuis komt haha! Nee maar zo is shoppen ineens veel leuker toch.
    Je raad trouwens nooit wat hier nog ligt op het balkon wat van jou is. Je voetbal;) We zullen er goed op passen tot je terug bent ja!

    Pieter, doe t rustig aan. succes met je stage verder en denk ook eens aan ons als je weer eens aan het strand ligt, uit eten bent, aan het feesten bent, enz enz! :P

    Gr. Sven en Yvet

  • 31 Oktober 2009 - 22:17

    Brent:

    nice mate!!!
    check je laterrrr

  • 01 November 2009 - 15:00

    Hans Korsten:

    Ik merk het wel, jij hebt net zo'n geweldige tijd als onze Maarten in Stockholm! Ik sprak gisteravond op het 50e verjaardagfeest van Carla met je moeder en we hadden het over jullie buitenlandse avonturen. Je moeder zei dat ik maar eens op jouw site moest kijken en inderdaad, dat is wel de moeite waard. Je moet je daar toch af en toe een koning in je eigen koninkrijkje voelenMaar gelijk heb je, dit is je "once in a lifetime opportunity" en dus moet je hem pakken en er maximale uit halen. Leuk ook te lezen dat onze Maarten nog even gereageerd heeft; volgende keer dat jullie in de buurt van elkaar zijn toch maar eens even getogether organiseren. Geniet van je tijd daar en als ik zo vrij mag zijn: ik houd me aanbevolen om, wanneer jij terug bent, een paar van die Taiwanese gerechten bij je te komen proeven!
    Groeten,
    Hans

  • 02 November 2009 - 20:03

    Mary:

    Ha die Piet,

    Hoevaak ga je eigenlijk kleren kopen? Weer een mooi boeiend verhaal,
    Groeten

  • 04 November 2009 - 20:16

    Mam!:

    Ja,ja... ik spreek je op deze manier véél vaker dan thuis en ja... het is een grote puinhoop op je kamer op dit moment!
    Maar... komt goed skatje!
    Nog even voor iedereen die op deze site kijkt, Pieter vindt het ook erg leuk om een gewoon kaartje te krijgen!
    Nogmaals zijn adres:

    Dorm.3 Roomnr. M502,
    No.1 Syuecheng Rd.
    Dashu Township
    Kaohsiung Couty 840
    Taiwan.

    Doen hoor...!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 52388

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: