KentingBountyBeach! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu KentingBountyBeach! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

KentingBountyBeach!

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

15 Oktober 2009 | Taiwan, Taipei

Ní Háo ma Peng You!

Ten eerste wilde ik iedereen bedanken voor de berichtjes en emailtjes! en op aanraden van verschillende kanten schrijf ik toch nog maar even een berichtje op mijn waarbenjij.nu! ( en uiteraard zal ik de gebruikelijke polaroid momentjes toevoegen!

Uiteraard is er weer veelste veel gebeurd hier in het zon overgoten Taiwan ( gr. of 28 gemiddeld, hehe)
Afgelopen weekend zijn we met een paar collega's afgereisd naar Kenting, dit is een plaats in het zuiden van Taiwan, die ligt midden in een 'national park'.
Kenting staat er over het algemeen bekend om de prachtige witte stranden, en die hebben we ook gezien, hehe!

maar voor we hier aankwamen zijn we onderweg gestopt bij een vis restaurant ( wat ali heette, ik verwachtte schaapie, maar het werd vissie!).
de verwachtingen waren hoog omdat Fen ( collega) er maar niet over op kon houden. toen we aankwamen stonden er complete tourbussen die daar blijkbaar allemaal binnen zaten!
het was ook net een vreetfabriek, tafelkleden van doorzichtig plastic, zodat als de mensen weg waren alles in het midden werd gepleurt( écht!) en er zo weer een nieuwe overheen kon voor de volgende gasten!
het eten was daarin tegen wel super lekker, en superrrr vers. de is was vers gevangen die ochtend is mij verteld!
tuurlijk was Pietertje weer eigenwijs om met de taiwanezen mee te eten qau wasabi en pepers.. geloof me, dat doe je 1 keer en dan ook niet meer haha!
voor een prikkie gegeten ( omgerekend zo'n 60 euro voor 7 man ) en weer verder gereden richting kenting waar een prachtig hostel op ons stond te wachten...! Eerst hebben we ons even snel omgekleed omdat onze kamers nog niet klaar waren, om vervolgens direct richting het prachtige strand te lopen.. heeerlijk, even mijn wel verdiende vakantie in 1 middag stoppen, maar het was wel lekker genieten.. corona'tje erbij, op de banaan en allemaal van dat soort onzin gezeten, kortom, geslaagd! toen zijn we rond zonsondergang maar terug gelopen naar ons Motelletje..
Uiteraard sliepen de jongens bij de jongens en de meisjes bij de meisjes.. ik sliep samen met (nederlander) Donald, Bruno had zijn eigen prive kamer, en Jolanda sliep bij 5 andere dames op de kamer!
Onze kamer zat geen raam in,dus geen daglicht, de matras lag op de grond, de minibar was leeg, en alles in de badkamer was te laag en klein ( dat werkt wel met 2 van die grote nederlanders! haha! maaar, gelukkig hebben we er alleen maar gslapen, dus dat kwam wel goed.

S'avonds zijn we uiteten geweest met Mamboo, een thai's restaurant, lekker pittig ( niet zo pittig als...) een gezellig sfeertje, en natuurlijk weer n mooi prijsje!( ben je nou nederlands of niet;-))
na het eten zijn we verder gelopen over de nachtmarkt die hier elke nacht is met verschillende foodstandjes, rommelstandjes en oude spelletjes enzo.
best leuk als je naast de kraam waar ze BBQ'en ook gewoon vuurwerk uitstallen... daar zijn we dus maar even niet gaan kijken ;)

verder op in de straat stond een mooi project van de Taiwaneze regering, aangezien blinde mensen hier niet echt aan een baan kunnen komen, worden ze opgeleid tot masseur en gaan ze op dit soort marktjes massages uitvoeren, en dat moeten we meemaken natuurlijk!
je koopt een kaartje, en zodra de kookwekker bij de blinde man om de nek af gaat en hij iets schreeuwt, mag je gaan zitten op een krakkemikkig 'hello kitty' stoeltje.
nou moet ik zeggen dat het niet één van de beste massages is die ik heb gehad, maar het gebaar was mooi! ( snap je hem, gebaar, haha....)

Even verder op liepen we langs een kroeg waar ze live shows promoote, geen idee wat het was, maar onze collega's waren er heilig van overtuigd dat dat écht iets voor ons was..
dan kom je binnen, zie je een soort van theater opstelling met in het midden een danspaal, en er zit een familie met kleine kindjes op de eerste rijd.. dan denk je bij jezelf, oooo, dat zal relatief wel mee vallen.. nou echt niet dus he.. ze begonnen met een travestiet die een jongen uit het publiek trok om hem vervolgens helemaal uit te kleden en lekker voor lul te zetten met als hulpmiddel ijsblokjes ( de mannen weet wel wat er gebeurd als je jongeman het koud krijgt ;-))
daarna kwam één of ander waardeloos danseresje, en daarna een gespierde rattevanger van hamelen die zijn kunsten aan de paal vertoonde in een veelste klein stringetje... was ik even blij dat ik achteraan zat!

snel verder gelopen, even het nachtleven van Kenting onderzocht.. ondanks dat hiet niet zo druk was, vloeide alle goudgele rakkers zo de keel in en dan gaan plotseling de lampen aan, tijd om naar huis te gaan!

volgende dag werden we wakker met een mannetje in ons hoofd die zijn moker van de ene naar de andere kant zwengelde, maar die verdween als snel toen we weer op het strand lagen met 32 gr, heerlijk hoge golven ( eindelijk ook weer eens gebodyboard!), en het nodige vrouwelijke schoon!

eind van de middag maar weer in de auto gestapt om vervolgens weer richting het sfeervolle, met smog overgoten Kaohsiung terug te keren!
dat valt dan wel een klein beetje tegen! maar dat snappen jullie allemaal wel..

de rest van de week gewoon lekker gewerkt, ik begin een beetje in mijn ochtend ritme te komen, al moet ik ook zeggen dat ik er nog wel af en toe mee worstel. helemaal als wij s'ochtends hier aan het ontbijt zitten in het restaurant ( we kiezen altijd het zelfde, want een hamburger valt zo zwaar sochtends).
wij gaan altijd voor de emi club sandwich met een gebakken eitje, augurken, tomaten, komkommer, sla, vette saus, kaas, 'iets' van vlees en half uien... dat word eerst 10 min. plukken, en daarna de rest in je mond stoppen ;)

De manderijn les blijft nog steeds moeilijk, de uitspraak moet je heel erg aan wennen, ze rollen hier de tong op bij bepaalde uitspraken, die moeje er ff in krijgen laat maar zeggen.

Nog een paar kleine dingetjes:

- als wij gaan eten elke avond hier in het restaurant is het dood normaal dat Jolanda al 10 min zit te eten en mijn gerecht er nog niet is ( zo doen ze dat hier, werd ons gerustgesteld)
-Elke avond is er genoeg te zien hier op de campus, Taiwanezen houden graag n beetje hun conditie op pijl dus staan ze op keiharde chineze pop muziek gekke dansjes uit te voeren! echt lachen.
-diezelfde Taiwanezen staan sochtends als wij richting de bus lopen ook weer heel gedisiplineerd hun corvee dienst uit te voeren, geen blaadje word gemist.. wat nou SWB, studenten gewoon een half uurtje laten vegen en je bent klaar! (laat die SWB'ers mooi gaan masseren op het marktplein met de tropical night;))
-Dezelfde bus waar wij elke ochtend meegaan is afgelopen weekend van een viaduct afgestort en er waren 7 doden, ook een fijne gedachte als die bus met 90 over gaten in de weg knalt...:S
- en voor diegene die zich afvragen of ik op de hoogte bent van de DSB bank, jaa, zelfs hier krijgen we het mee!

genoeg lees plezier voor de komende weken dacht ik zo!

tot snel,

Grtzz

Kao Jubo

( zo zeg je het, het schrijven ken ik niet maar das mijn Taiwaneze naam, staat voor 'Universe'! hehe )

  • 15 Oktober 2009 - 13:28

    Mam:

    Nou nou.... ik zou bijna zeggen dat je je beroep bent misgelopen!!
    Als het daar niks wordt kun je altijd nog de literatuur in!!
    Mooi verhaal!!
    Knuf van hier voor daar.

  • 15 Oktober 2009 - 21:14

    Pim:

    Ik sluit me daar volledig bij aan Emmy!
    Geweldig verhaal weer, wat je waarschijnlijk weer binnen no tempo op je desktop hebt!

    Hebt u mijn mailtje al gelezen ? Heb je er al wat aan gehad?

    Kun je nog een paar van die Taiwanezen opsturen?
    De hele family hier is toe aan een goeie massage!

    Grtz oet Hengel!

  • 15 Oktober 2009 - 21:36

    Bob:

    Pieter,

    Mooie verhalen:) Nog veel plezier daar.

    groeten

  • 17 Oktober 2009 - 09:03

    Inge Kamphuis:

    Hoi Pieter

    wat is het daar ontzettend mooi, je Taiwanese naam vind ik niks, we houden het maar op Ciao Jumbo, grapje
    groetjes Inge en Toon oet hengel

  • 17 Oktober 2009 - 14:11

    Tom:

    Jo broeder,

    vet verhaal, je maakt allemaal wel leuke dingen mee, ben eigenlijk nog wel benieuwd naar nog meer foto's:) ik zal je binnenkort ook wat foto's sturen van ons 'huisje'. Je zult versteld staan!

    vanavond lekker eredivisie live kijken in mallorca dus alles komt goed:)

    als ik terug ben gaan we skypen!

    chill' brother

  • 25 Oktober 2009 - 17:04

    Jolande Om:

    zoals ik het zo lees gaat het geweldig daar.
    (beter als toen in londen)ik heb je moeder op bezoek gehad(de ene kruk bij de andere kruk)en het was erg gezellig.
    ik hoorde dat je chinees aan het leren bent en dat lijkt me niet zo eenvoudig.je verslagen zijn leuk om te lezen en om te horen hoe het daar allemaal gaat.je zult wel hebben gehoord dat fc twente het erg goed doet.verder gaat het prima hier en sven vind het heerlijk om samen te wonen. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 52385

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: