de eerste 40 uur.... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu de eerste 40 uur.... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Pieter Lohuis - WaarBenJij.nu

de eerste 40 uur....

Door: Pieter :-)

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 September 2009 | Taiwan, Taipei

Ní Háo!

Het eerste berichtje vanuit het warme, klamme, maar mooie Taiwan!

na een lange reis ( 23 u ) zijn we via Hong Kong richting Kaohsiung gevlogen. Hier werden we opgewacht door 1 van de Nederlande mensen in het hotel & 2 Tawainezen van het kantoor om ons richting onze slaapplaats te brengen.
Ik verblijf momenteel op een campus van een universiteit die direct naast het massale hotel staat. er studeren hier 16000 mensen, en ze hebben hier alle soorten scholen & opleidingen ( dus ook kleuter & basis school!).
Alles een klein beetje uitgepakt, en toen maar gaan slapen op een harde matras met de airco hard aan, aangezien hiet hier écht warm is, zelfs s'avonds!( de temperatuur daalt nauwelijk, het is hier meestal rond de 30 graden, terwijl de gevoelstemperatuur veel hoger is door de hoge luchtvochtigheid).

Ze vertelde ons dat we werden opgehaald om half 9 s'ochtends om te gaan ontbijten en een rondleiding te krijgen over het 'scholencomplex'.
zo gezegd zo gedaan, Jolanda en ik kunnen nu elke ochtend ontbijten in een klein hotel restaurantje hier vlak bij, en de lunch & avond eten kunnen we nuttigen ( jaja ) in een oefenrestaurant van de plaatselijke 'hotelschool'. en dan voel je je wel een beetje opgelaten aangezien iedereen je ten eerste aankijkt als je een aapje bent ofzo, en ten tweede omdat je elke avond uit eten gaat, het ' ik ben een rijke westerling' gevoel.

Na de rondleiding werden we opgehaald vanaf onze kamer om vervolgens naar het kantoor te gaan waar wij de komende weken zullen gaan werken totdat het hotel klaar is. hier zijn we voorgesteld aan alle management collega's die al het reilen en zeilen regelen voor het hotel.
tuurlijk ook even met de Nederlanders onder elkaar even gebabbelt wat er nodig was e.d ( in toaal 3 andere Nederlanders, waarvan er 1 niet aanwezig is, die zit in qaurantine omdat zijn dochter H1N1 heeft, waar ze hier trouwens heeel paranoide voor zijn).

eenmaal terug bij ons gebouw spraken we af elkaar binnnen een half uurtje weer beneden te ontmoeten ( aangezien Jolanda in het vrouwen gedeelte zit, en ik in het mannen gedeelte, en het te strengste verboden is om op elkaars afdeling te komen!!!!)
terwijl ik op Jolanda stond te wachten werd ik voorgesteld aan Yimo, een Chineze jongen die hier Engels studeert, hij zou mijn buddy/tolk worden voor de komende tijd.
naturlijk gelijk gretig gebruik van gemaakt, aangezien ik geen internet had! nu heb ik natuuuurlijk weer de massel dat zijn kamergenoot de beste van de klas is in computer enigneering, dus een Chineze jongen heeft op een Nederlandse computer ( jaja knap he) internet geinstalleerd! ( er moesten IP adressen worden gewisseld en weet ik het).

Savonds met deze jongens en de vrouwelijke buddy van Jolanda gaan koffie drinken hier op de campus om ff wat meer te weten te komen!
daarna nog even met internet geklooit, skype enzo, en toen maar weer lekker in mijn te kleine bedje gekropen ;-).

Vandaag zijn we begonnen met onze Chineze les!( jaja die krijgen we ook nog )en ik kan je vertellen dat dat niet het makkelijkste vak is.. oeff.. ik snap nu wel n beetje hoe de taal inelkaar zit, maar echt vloeiend spreken wordt m écht niet! maaar, daar zijn we hier niet voor;)
daarna zijn we even gaan lunchen ( jaa weer in het oefenrestaurant als 'rijke westerling') en even de campus verder ontdekt.
ze hebben hier veel, heel veel...! zwembaden, driving ranch, honkbal- basketbal- voetbal velden, hardloopbaan, grote sportzaal, grote parkeergarage, perfect geknipte bosjes en grasrandjes en zo kan ik ik nog wel even doorgaan.!

Kortom, ik heb het aardig naar mijn zin hier! ik denk dat de échte cultuurshock nog moet komen, maar dat zien we tzt wel!

Donderdag en vrijdag hebben we een training over het training geven ( wat wij als het goed is moeten gaan doen) en Zaterdag en/of Zondag worden we een beetje op sleeptouw genomen door Kaohsiung heen ( als de voorspelde Typhoon overwaait dan ).

Er zullen binnenkort ook nog een paar foto's verschijnen, dus hou m in de gaten ;-)

Tot Snel!

Greetingsssss

  • 30 September 2009 - 10:00

    Janneke:

    Is wel goed voor je zon mannen en vrouwen gedeelte :P haha
    Zet hem op kerel!
    Knuffelsss

  • 30 September 2009 - 10:37

    Jorieke:

    Skattie,

    Zo te horen heb je het helemaal naar je zin. Goed om te horen.

    Ik spreek je snel weer op skype en wacht nu op de foto's, ben erg benieuwd.

    Liefs Jo


  • 30 September 2009 - 14:11

    Maarten (& Renaat):

    Helleu there!

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt;) Nu maar eens hard aan de bak he! Hier gaatie prima, renate geopereerd en ga ik zo weer opzoeken! Zal vanavond even je fotoruimte geven;)

    adios

  • 30 September 2009 - 16:47

    Maud:

    Hey Pieter,

    Ben blij dat je het nu al naar je zin hebt daar! Hoorde van broerlief dat je ook een fantastisch uitzicht hebt haha! Nou ik ben benieuwd naar de foto's! Zet m op daar en ik lees de verhalen wel weer!!

    Liefs uit het regenachtige Hengelo
    Maud

  • 30 September 2009 - 20:13

    Inge Kamphuis:

    Hé Piet, fijn dat je het naar je zin hebt, ik hoop dat je "chinese spraak" straks net zo goed is als je "Twents.
    Veel plezier, Toon en Inge

  • 30 September 2009 - 20:52

    Emmy/map/mum..mam!:

    ni hao!
    heb je al gesploken maal het is ook wel aaldig om hiel een leactie te schlijven! kwens je een plettig velblijf daal!

    veel gloeten van je moedel!

  • 30 September 2009 - 23:06

    Lionne:

    Hey Pieter,

    Ik wou je nog even heel veel succes wensen en natuurlijk ontzettend veel plezier. zo te lezen heb je het naar je zin en is het er erg leuk. ben benieuwd naar de foto's.

    groetjes lionne

  • 01 Oktober 2009 - 06:31

    Manon:

    Hey lieverd!!!

    Klinkt allemaal super goed zeg! Valt me wel een beetje van je tegen dat je de rijke westerling aan het spelen bent hoor ;)!! Nee neem het er maar lekker van...! Onwijs veel plezier de komende de dagen met het verkennen, en laat je nieuwe nummer snel weten zodat ik je kan bellen!!!

    hele dikke kus,

    enne... goed bezig jochie :P

  • 01 Oktober 2009 - 08:11

    Sven:

    Heey jongen,

    zo te lezen is het wel allemaal netjes en goed geregeld daar, maar 1 ding weet ik wel en dat is, dat je massel hebt met je aircoootje;)

    jongen heel veel succes daar en kijk uit naar je volgende bericht/foto's.

    groetjes sven.

  • 02 Oktober 2009 - 02:44

    Hans:

    hola pieter, leuk voor je dat het dan eindelijk zo ver is. geniet ervan!

    ik zit nu in bogota onderweg naar new york waar jan al is. zo reizen we de wereld rond.
    heb je daar een extra bed voor bezoekers?
    groetjes, hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Taiwan - OZ - New Zealand - Thailand Dare - Risk - Dream

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 52340

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Going Downunder

22 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Holland Heineken House, Sochi '14!

27 September 2009 - 28 April 2010

Asia Experience

31 Augustus 2009 - 20 September 2009

First Stop, Sweden

12 Augustus 2007 - 29 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: